pátek 19. června 2015

NUDA

Zjišťuji, že jsem se snad ještě nikdy v životě nenudil, takže si ani nedovedu dost dobře představit, co to ta nuda vlastně je? A když o něčem člověk neví vůbec nic, tak je v našem státě přímo předurčen k tomu, býti v tomto oboru odborníkem, nebo i vysokým úředníkem. Škoda, že nemáme ministerstvo nudy, možná, že bych se tam stal ministrem.

Přesně před padesáti roky jsem přestal kouřit, protože jsem se nad tím zamyslel a zjistil, že to není společenská nutnost, ale společenská pitomost a navíc jsem vyhrál sázku. Naproti tomu moje sestra hulila až do své smrti, i když jí to doktoři zakazovali, pochopitelně k ní nebyli tak benevolentní, jako k panu prezidentovi Zemanovi.
Ptal jsem se jí kdysi, může-li mi vysvětlit proč vůbec kouří? Její odpověď byla pro mne ohromující, prý kouří z nudy! Takže z nudy se lidé otravují, opíjejí, přejídají, za což vůbec nemohou. Nuda je něco jako zvláštní osud aneb životní úděl, dosud neprobádaný. Lidé se nudí v zaměstnání, na schůzích, v dopravních prostředcích, v čekárnách, v divadlech i na koncertech, prostě lidé se dokáží nudit všude. Dokonce i děti se nudí ve škole, doma a snad už i na pískovištích při plácání báboviček. 

 Nedávno, když jsme oslavovali manželčiny narozeniny na večeři v lesní restauraci, jsem měl možnost pozorovat zvláštní úkaz dětské nudy. Přišly tam dvě maminky se dvěma dětmi a jedním psem. Všichni byli otřesně hluční, až na psa, který ležel tiše pod stolem. Děti se nejprve očividně nudily, což u nich vyvolalo hyperaktivitu v podobě běhání a lezení po schodech a židlích. To vše bylo doprovázeno hurónským křikem a brekem dětí, jakož i řvaním jejich napomínajících matek. Abychom se vůbec mohli se ženou bavit a nemuseli na sebe také řvát, přestěhovali jsme se na druhý konec sálu, kde ten celý kravál byl přece jen snesitelnější. Vychoval jsem v životě dvě děti a moje manželka aspoň dvacetkrát tolik, byla učitelkou mateřských škol, ale takhle řádící děti jsme nikdy nezažili...

P.S.: Zvláštní odrůdou znuděných lidiček jsou takzvaní nudisté, (lat. nudus = nahý), ti se nudí masově na nudistických plážích. Vysvětlivku jsem uvedl pro onoho čtenáře, který mi vysvětlil, že nudisté jsou latiníci, kteří se nenudí, ale milují nahotu. Napadlo mě, že lidstvo si, ve strachu z přelidnění zeměkoule, už kdysi v dávnověku vymyslelo šatstvo, protože tušilo, že s nahotou přichází jistá otupělost k sexu, končící až impotencí. 
Já se, kocajdank, asi proto nikdy nenudím, protože vždycky zavčas vypnu televizi...

https://youtu.be/6K1LFIQ3LFM



Žádné komentáře: